Hm och kulturhistoria: I skrynkligaste laget

34666-4734666-4634666-4534666-4434666-43
34666-4134666-4034666-3934666-3834666-3734666-3634666-35
Jodå, shopping hinner man alltid med. Men kanske bara en affär, HM (älska HM). Kom hem med shorts, linne och två klänningar + ett vitt diadem. Fyndade massa finfint nät jag och mamma grävde i hennes lilla "Nostalgigarderob".. (ursäktar för dåliga bilder och skrynkliga kläder!)

1. Svart klänning, HM 398 kronor: Ett riktigt super köp! Hmm, väldigt snarlik denna Chloeklänning..
2. Vit klänning, HM 398 kronor. Älskar verkligen den, härliga 50-tal.
3. Gammalt nattlinne, mormors mors gamla (!) Coolt, i sommar?
4. Gammal dockklänning! Funkar faktiskt som klänningen till mig!
5. Mormors mors gamla underklänning, aprikosfärgad, funderar på om jag ska sy om den till ballong?
6. Svarta shorts, HM 79 (!!!!) kronor
7. Gammal sjal med rosa och guldiga kanter, mammas gamla
8. Söt kjol, jag hittade den i våran gamla utklädningslåda, haha
9. Lite längre vit kjol med brodyr längst ner, ska ha den som klänning
10. Närbild på morfars gamla frackskjorta, coolt, coolt, ska definitivt andvändas
11. Helbild på morfars gamla frackskjorta
12. Grön klänning med blommigt liv och puffärmar: Denna klänningen köpte mamma i Salzburg när hon var typ 20!
+ blått basiclinne från HM och handgjord spetsbolero från Sri Lanka

Något att tänka på

Bloggovanor och andra saker jag inte tycker hör hemma i bloggvärlden!

Lösenord på bloggen - Hey, är inte meningen med hela bloggandet att bli läst?  Onödigt att ha lösenord då, helkonstigt! Detta är en uppmaning till alla med lösenord, ta bort dom!

Privatliv, kul, men inte för privat! Gränserna kan vara hårfina, och vissa balanserar med klass på gränsen för desto roligare läsning, men det händer när man får veta om ingående detaljer i pars sexliv och rubbningar i menstruationcyklar, ew?

Godkändning av kommentarer - Jag vet inte varför det är så sjukt irriterande, men det är det, är det inte sant?

Copycats - Man fattar ju från första början att det är en urbota korkad idé att kopiera någon annans blogg- och sätta in inläggen i sin egen. "Orsakerna" kan ju vara olika, man kanske vill driva med den riktiga författaren av inlägget- eller så vill man helt enkelt verka "tuff". . Det funkar verkligen inte, uppmärksamhet har dom fått, men dom vi har sett har lagt ner sina bloggar, illa kvickt.

En sak som borde vara möjlig är att när man skrivit en kommentar borde man ha möjlighet att radera den, eller kan man redan det?

                      Är det något mer som hör hemma på listan? Och vad VILL man läsa i en bra blogg?

Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha!

34666-34
Åh
, jag har fått en mode-uppenbarelse. Tänk typ en sådan här kjol med en gammal musik t-shirt instoppad (!). Kanske inte brunt och svart tillsammans.. men någon i den stilen! Jag längtar  efter mjuka  b o m u l l s k l ä n n i n g a r  att  springa omkring i, nu när termometern ändå masat sig om till omkring 10 graders-strecket, but who doesn't? Alla färger, ljusblå, marinblå, mossgrön, aprikos, violett, senapsgul och självklart VIT!

 Tjolahopp... Arrivederci!


Prao

Idag var första dagen på min  p r a o  , kul kul. Hade förskt tänkt mig ett cafe eller dyl. men nu är jag på ett dagis, barnen är sjukt söta! Det enda som är pain in the ass är att man måste gå ute i ur och skur i 1,5 h på förmiddagen.

 Praoa på dagis= Tee och jeans. Usch och fy

 
Jaja, skriver mera sen. Tjing!

UPDATE  Dagisbarnen har inspirerat mig till detta!

34666-33


That's a bargain!

klänningblouse

Jag hade ett gammalt presentkort på Vero moda som jag fick för några år sedan, men det höll på att gå ut. Så jag kikade in och blev glatt överraskad, det fanns ju massa fint!
Det här fick jag för under  9 0 0  k r o n o r
- Vit blus
- Svart klänning
- Marinblå spetsblus ( bild kommer senare)
- Marinblått basiclinne att ha under topen (g e n o m s k i n l i g )

mormorväska


 Jag kände mig sugen att lägga upp en bild på min (mormors ex) älskade väska, here it is!

     Todeloo!

jag är rädd

Jag och Sofia tog en sen fika på Kosmos. Sedan kom Anja o Amanda o vi satt o snackade lite och hade det trevligt.. Sedan skulle Soffan på Brokeback mountain med sin moder och Anjas buss skulle precis gå så vi skiljdes från dem.. Jag o Amanda tog spårvagnen hem och nu sitter jag här, ensam  jag är rädd, mitt hus är cp. Och lite kanske det har o göra med filmen vi såg igår, when a stranger calls

Aja här är dagens outfit iaf..

34666-30
34666-31


Måndag

Idag var det faktiskt roligt i skolan! Vi började klockan nio med matte, usch tänker ni, MEN vi fick tillbaka våra matteprov.. SHIT 40/40p ! Jag svimmade nästan haha!
Sen kom Magnus Rosén i Hammerfall och föreläste om droger och spelade musik.. Det är ju inte riktigt min musiksmak, egentligen, men det var faktiskt superbra!
Svenskainlämning... Bokrecension på "Lysnade utsikter" av Charles Dickens. woho.. Jag orkar verkligen inte.

Aja, jag bjuder på en dagens outfit:
- Brun klänning med lite ljusare bruna små blommor, Åhlens
- Turkost linne, Twist & Tango
- Armband med olika stenar och kulor, HM
- Vit kofta, Twist & Tango (inte med på bilden, tyvärr..)
- Hudfärgade strumpbyxor


dagens outfit34666-27

   Tjoflöjt!

Dofta vår!

Nu när våren kommer blir jag ju grymmt sugen på en ny parfym, eller hur?
Överst på önskelistan ligger den härligt sött luktande YsL's "In love again". Så söt, flaskan känns härligt barnslig som en glamorös lågstadiecrush ungefär, hihi.
Flowerbomb från Victor & Rolf lockar också, dom luktar lite lika tycker jag allt!
Jag skulle kunna köpa Anna Sui's
Dolly Girl " bara för flaskans skull, så himla sööt. Fast parfymen, haha den luktar ingenting.


In love againFloewrbomb
Jag avslutar dagens inlägg med att lägga upp dagens finaste vs fulaste!Marc by Marc JacobsEW