Färning av jeans...?

Mina älskade Gul och blåjeans, som vid inköp var ungefär mellanblå, har blivit alldelles för ljusa.. Fjortisvarning .. Kan man färga dem svarta kanske? Hjälp, är det någon som har något tips? Jag hatar ljusablå jeans. uschusch!

 help, I need somebode help


Dagens Jackcitat

Haha, avsnittet som idag sändes av Will and Grace, är nog det roligaste i hela serien!
och självklart har Jack ett härligt entrecitat idag med!

"Pas de bourée, pas de bourée, sufflée, I'm GAY!"

Okej, Will o Grace la också in några små roliga kommentarer..
Grace: "Aren't it just losers that get all this excited about dates?"
Will: "Losers don't have dates, we have dates."
Grace: "Woho!"

Förresten 
tv4 har börjat sända Will and Grace på måndagar också! Jippie!


27 mars!

iTunes: Home now- No Doubt

 Världens bästa tips, istället för trånga, jobbiga och skumt luktande(?) second hand affärer, stick hem till farmor/mormor istället! Massor av klänningar, skor, halsband från 50-60 talen!
 I somras provade jag massor av farmors gamla klänningar, shit vad coolt! Ord kan inte beskriva, så bilder kommer snart, när jag hittat dom dvs. Mer 
vintage kan det inte bli?

Nu ska jag baka bullar Mmm.. Sedan ska jag sticka på manikyr, det behövs verkligen. Mina naglar är inte i sitt bästa skick! Jag är väldigt trött efter helgen, bullkalas i stora lass blir ju perfekt då!



img
  img

Dagens outfit (ursäkta de suddiga bilderna, dom är tagna i webcam)
- Jeans, Levis "Patty Anne"
- Cremevitt linne med broderier, HM
- Plommonfärgad kofta, Gina Tricot
- Stelt svart armband med blommor och gulddetaljer, present från min farmor när hon var i Kina
  
     Bullbaket väntar! Tjing!

UPPDATERING: Jag har nu grävt i min mors garderob och fyndat lite olika roligheter!

MOI
HIHIPuckelrygg?!Väskkalas

- Röd kjol med svart mönster på (klänningen)
- Bruna läderskor a la 1700-tal
- Svart väska (ungefär gammaldags brevbärarväska)
- Mellanstor brun läderväska (m axelrem)
- Stor kastanjebrun påsväska
- Gammaldags skolpojke väska (den stora ljusa)
- Lite axelväska typ sameaktig
- Liten svart läderväska m axelband
- Liten kastanjebrun läderväska m axelband



Me like, me want

Me like, me want
  Dagens önskeoutfit!
- Lila klänning ,Delicious ten
- Svarta strumpbyxor, HM
- Kofta, L.A.M.B
- Svart stelt armband, HM
- Vit väska med kedjehandtag, Marc Jocobs
- Vita heels, Dior

      Vad tycks?

ELIN:
Kom hem nu så vi får gå på vintagejakt!

Dagens outfit

Idag blev det här som rotades fram ur garderoben!

- Acne jeans (Johns)
- Svart linne med rosett på ryggen (HM)
- Svart spetsväst (HM)
- Stora ringar med olika "stenar" men blömstermönster på (örhängen, HM)
- Långt guldhalsband (mormors gamla)

Dagens outfit

Nu ska jag se på 
Veronica Mars , missade ju det igår!
    Au revoir




Who does this shiny , cold, hard plastic barbie belong to?

Who does this shiny , cold, hard plastic barbie belong to?


Hillary Duff,  oj, oj, oj. Hon ser ut som hon är en barbie, alltså av plast. Ansiktet i en min som ser ut som hon är förstelnad! Håret ser inte så ehm levande ut det heller.  Hypnosefransar? Haha, knappast.
Vad hände med 
Lizzie McGuire? Hillarys look har definvitivt sett bättre dagar.

Jag säger som  Janis Ian i Mean Girls: "Your not faking it, your plastic, cold, shiny, hard plastic!"

Ebay: Äkta kändisstaty säljes, $ 5000

Eller?

Today

Är inte tv-programmet Will and Grace för underbart? Särskildt  Jack McFarland!
 Förra avsnittet:
Jack: "I've just been to but-aerobics, and I would like to intruduce to you.. my ass!"
 
Han är ju bara så söt som man döör..!

  För dom som har missat det så sänds Will and Grace på tv4 tisdag-fredag kl 18.20-18.45!

    Dagens outfit    (bild kommer snart..)
- Kakhifärgade cityshorts (från igår..), HM
- Vitt linne,Acne
- Vit skjorta, Benetton
- Skottrutigt band i midjan och i håret
- Röda, sammetsheels, Fornarina

Jag får panik på alla läxor! Detta är då mina tills imorgon: So-inlämning, Hemkunskapsprov, So-läxförhör, franskaläxa. Hjälp! MEN: jag har alltid en utväg! Allt jag säger är MAN CANDY och vem passar bättre än Brody för det jobbet? Jag kan sitta och glo tills nästa vecka, hihi. 

OCH FÖRRESTEN: Är det nån som sett någon snygg väska etc. i Göteborg? Jag hittar bara massa FULT. Help me :D

   Later alligator, och sov sött!


Onsdag

iTunes: In my head- No Doubt

Studiedag! Sovmorgon tänkte jag, men icke. Mamma ringde och väckte mig tjugo i tio! Tog en sväng på stan i morgonrushen, åt frukost på Coffee Cup, Cream cheese Bagel och apelsinjuice. Mumsfilibabba.
Hittade inte så mycket, konstigt, hittade ju massa fint i måndags...

Men det här blev det iallafall
- Kakhifärgade cityshorts
- Svart linne med rosett på ryggen
- Svart spetslinne
- Röda ballerina skor med lite gulddetaljer

SKO

Nu ska jag plugga SO och städa mitt rum (blä)
 Toodeloo

Springfling?

iTunes: Here I go again-Whitesnake

Idag, vårdagjämning... det börjar kännas lite iallafall, eh hoppas jag!
Idag har jag sökt praoplats på 
praktikplatsen.se, hittade inte så mkt roligt, man hade möjlighet att söka 5 alternativ, jag sökte båda Espresso house (Vasastan och centralen), nåt café i Linné, en resturang och Dansbutiken! Jag hoppas på Dansbutiken, det var bara tre sökanden (med mig) så man kan alltid hoppas!

Var på stan med Louise , vi tog en fika på Coffee Cup, kärleksmums och vit varm choklad... Yummie
Hade inga direkta pengar, men hittade mycket snyggt, ska shoppa med min moder på onsdag, STUDIEDAG!
Hittade en superfin jacka på Topshop!

Dagens softa outfit bestog av:
- Acne Hex Pure
- Marinblått linne från HM
- Enorm vit lammullströja (pappas, stl 56)
- Blå/vit randigt skärp (Farmors gamla)
- Silverörhängen

  Tjenixen!

Maffig


Sommartider, sommartider

iTunes: Didn't I see you crying-Ten things I hate about you

Jag vill ha sommar! NU!
Vi har idrottsdag med skolan på tisdag, jag ska åka och bada, men jag har ingen bra bikini!
 SKRIK OCH PANIK
Skulle gärna haft den här. Menmen, det löser sig.
Sommartider, sommartider

Jag har fått shoppingsjuka, haha  

  Tjingeling!

Daddy i want a ponny!

Daddy i want a pony
iTunes: Pocahontas-färger i en vind

Denna tee från Luella är ju bara för söt! Punga fram 75 euro, and it's all yours! Jag vill verkligen ha den, något så fruktansvärt.
Nåväl; jag och några vänner hyrde film igår,
Saved! , haha det var nog den sämsta film jag någonsin sett! Ingen höjdare direkt.

Ta-ta!

Chloe

Chloe

I LOVE CHLOE!
Den svarta underbara kreationen är från vårkollektionen, men resten är från sommarens. Tänk att svepa omkring på stranden i sånt, lycka.

Eyeko cream

Eyeko cream
Eyeko cream  skimmrande persikohy? Låter perfekt för min del! Själva krämen kostar 140 kronor på
www.blush.com och jag tror frakten kostar 39 pix!